Gebyrregler og gebyrer
Ambassaden kan bistå med serviceydelser. Det gælder f.eks. bistand til danske virksomheder og bistand til nødstedte, herunder folk der mister deres pas under ophold i Estland.
Der opkræves som udgangspunkt betaling for alle anmodninger om bistand, uanset om henvendelsen sker til ambassaden eller til Udenrigsministeriet i København. For nogle ydelser afkræves på baggrund af tidsforbruget, mens der for andre opkræves et fast gebyr.
Gebyrsatser
Alle betalinger skal være i Euro. Fra den 1. januar 2011 der er ikke mulighed for at betale i DKK og/eller med betalingskort.
Vi foretrækker forudbetaling på ambassadens konto:
KUNINGLIK TAANI SUURSAATKOND
IBAN: EE492200221071838242
Swedbank A/S, Liivalaia 8, 15040 Tallinn, Estonia
SWIFT: HABAEE2X
Emnefelt: Passport delivery fee + name of the passport holder
Ydelse | Gebyr (DKK) | Gebyr (EUR) |
Nødpas, EU-nødpas, pas til personer uanset alder (hverdage 10.00 - 16.00) |
1.130 | 152 |
Nødpas, EU-nødpas, pas til personer uanset alder * (hverdage, udenfor kontortid) |
2.640 | 355 |
Nødpas, EU-nødpas, pas til personer uanset alder ** (lukkedage, herunder weekend) |
3.770 | 507 |
Forhøjet gebyr uanset alder, hvor et gyldigt eller udløbet pas ikke kan fremvises, eller hvor passet fremvises i ødelagt stand |
1.786 | 240 |
Besøgsarrangementer, ikke-kommercielle | 1,130 | 152 |
MitID, fødselsattester, pinkodebrev, kreditkort, pasudlevering på anden lokation mv. | 285 (1,130***) | 38 (230***) |
Legaliseringer, attestationer, verifikationspåtegninger, momsrefusion **** | 230 (1,130***) | 31 (152***) |
Individuel bistand, pr. time.***** | 1.130 | 152 |
* Ved udstedelse af flere provisoriske pas eller forlængelse af pas i samme ekspedition er gebyret DKK 2.640 for det første pas og herefter DKK 1.130 eller 1.782 pr. pas.
** Ved udstedelse af flere provisoriske pas eller forlængelse af pas i samme ekspedition er gebyret DKK 3.770 for det første pas og herefter DKK 1.130 eller 1.782 pr. pas.
*** Hvis sagsbehandling er påkrævet: timetakst pr. påbegyndt time.
**** Ved afhentning af flere dokumenter samtidigt, opkræves DKK 285 i alt.
***** Timetakst, pris pr. påbegyndt time.